VEDTÆGTER

VEDTÆGTER for Støtteforeningen for Gudenå Hospice

1. Navn og Hjemsted
1.1. Foreningens navn er Støtteforeningen for Gudenå Hospice.
1.2. Foreningen har hjemsted i Horsens Kommune.

2. Foreningens formål
2.1. Foreningens formål er:

2.1.1. At udbrede kendskabet til hospicetanken i almindelighed og Gudenå Hospice i særdeleshed.
2.1.2. At indsamle økonomiske midler til støtte af den selvejende institution Gudenå Hospice.

3. Medlemskab
3.1. Følgende kan være medlemmer af foreningen:
3.1.1. Myndige personer.
3.1.2. Foreninger og institutioner både af privat og offentlig karakter.
3.1.3. Virksomheder.
3.2. Medlemmerne betaler et årligt kontingent, der fastsættes af generalforsamlingen for de enkelte grupper af medlemmer.
3.3. I tilfælde af at kontingentet ikke er indbetalt efter to rykkere, bortfalder medlemskabet.
3.6. Medlemskab af støtteforeningen indebærer medlemskab af Hospice Forum Danmark i overensstemmelse med denne landsorganisations vedtægter, og kontingentet omfatter det kontingent, Hospice Forum Danmark opkræver for hvert enkelt medlems medlemskab af Hospice Forum Danmark.

4. Generalforsamlingen
4.1. Indkaldelse til en generalforsamling sker med mindst 4 ugers varsel til de i foreningen registrerede medlemmer og ved bekendtgørelse på foreningens hjemmeside. Indkaldelsen skal indeholde en dagsorden.
Udkast til årsrapport bekendtgøres på foreningens hjemmeside.
4.2. Den år lige generalforsamling afholdes hvert år inden udgangen af april måned.
4.3. Hvert medlem har 1 stemme på generalforsamlingen. Såfremt et medlem er i kontingentrestance, har medlemmet ikke stemmeret.
4.4. Der kan ikke stemmes ved fuldmagt.
4.5. Generalforsamlingen ledes af en valgt dirigent. Der føres protokol.

4.6.1. Dagsorden for den årlige generalforsamling er:

1. Valg af dirigent.
  2. Bestyrelsens beretning for det afsluttede driftsår. Beretningen kan suppleres med eventuelle udvalgsberetninger.
  3. Årsrapport for det afsluttede driftsår forelægges til godkendelse.
  4. Budget for indeværende driftsår fremlægges.
  5. Kontingent for næstfølgende drifts år forelægges til godkendelse.
  6. Indkomne forslag.
  7. Valg af bestyrelse.
  8. Valg af 2 suppleanter.
  9. Valg af revisor.
  10. Eventuelt.

4.5.2. Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være bestyrelsen i hænde senest 14 dage før generalforsamlingen hvorefter forslagene offentliggøres på foreningens hjemmeside.
4.6. Ekstraordinær generalforsamling afholdes efter bestyrelsens beslutning eller efter krav fra mindst 10 % af foreningens medlemmer.

Indkaldelse sker som anført under 4.1. Med indkaldelsen sendes det forslag, der skal behandles.

5. Bestyrelsen
5.1. Foreningen ledes af en bestyrelse, der består af 9 medlemmer.
5.2. Valg til bestyrelsen er gældende for 2 år.
Der vælges 4 medlemmer i lige år og 5 medlemmer i ulige år.
Suppleanter er valgt for 1 år.
Bestyrelsen konstituerer sig med en formand, en næstformand, en sekretær og en kasserer.
Bestyrelsen kan bestemme, at kassererfunktionen skal ligge uden for bestyrelsen.
5.3. Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden.
5.4. Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen er til stede.
5.5. Bestyrelsen fører protokol over sine møder.
5.6. Bestyrelsen har den overordnede ledelse af foreningen og repræsenterer foreningen i alle anliggender.

Bestyrelsen er ansvarlig for lovlig og forsvarlig administration af foreningen og skal forvalte foreningens midler, så de bliver til størst mulig gavn for foreningen og dens formål.
5.7. Bestyrelsen modtager ikke honorar.

6. Hæftelse
6.1. Foreningen hæfter med sin formue for foreningens forpligtelser. Intet medlem hæfter personligt for foreningen.

7. Regnskab og revision
7.1. Foreningens regnskabsår løber fra 1. januar til 31. december.
7.2. På den årlige generalforsamling vælges en statsautoriseret eller registreret revisor for et år ad gangen. Revisor kan ikke være medlem af foreningens bestyrelse.
7.3. Foreningen er medlem af Hospice Forum Danmark og følger Hospice Forum Danmarks regler vedrørende administration af fradragsberettigede gaver.

8. Vedtægtsændringer
8.1. Beslutning om ændring af vedtægterne kan alene ske efter to på hinanden følgende generalforsamlinger, hvor 2/3 af de på generalforsamlingen fremmødte medlemmer skal stemme for ændring.
8.2. Beslutning om opløsning af foreningen sker efter reglerne i pkt. 8.1.
8.2.1. Ved foreningens opløsning tilfalder foreningens eventuelle midler Gudenå Hospice eller en anden her i landet bestående forening/fond med et alment velgørende hospiceformål.

9. Tegning
9.1. Foreningen tegnes af formanden eller næstformanden i foreningen sammen med et bestyrelsesmedlem, eller af den samlede bestyrelse.
Bestyrelsen kan meddele fuldmagt.

Ændret på generalforsamlingen den 14. september 2021 og den 4. april 2022.

Bjarne Thaarup
sign.

© Copyright 2018-2023 - Støtteforeningen for Gudenå Hospice - Havrevangen 11 - 8740 Brædstrup - stghospice@gmail.com - CVR-nummer 34639574