Fysioterapeuter

Fysioterapi er en del af det tværfaglige behandlingstilbud på Gudenå Hospice. Vi er 2 fysioterapeuter der dækker ind i hverdagene og så har vi en fast afløser.

Vi søger – med udgangspunkt i det hele menneske – at lindre det som fylder mest for patienten her og nu, ofte med udgangspunkt i en kropslig tilgang.

Målet for vores arbejde er at skabe størst mulig livskvalitet for den enkelte.

Vi kan fx hjælpe med at finde en god hvilestilling, finde den rigtige madras, lindre smerte eller uro med berøring eller massage, afhjælpe åndenød med vejtrækningsøvelser, finde de rette hjælpemidler til et funktionstab, eller få gang i maven med tyktarmsmassage.

Nogle patienter får hævelser i kroppen som følge af sygdommen eller strålingsskader/ operation – kaldet lymfødem. Vi er uddannet til at lindre og behandle dette.

Ulla

Poul

Lene S

Fysioterapeut